Tiek veidotais saturs ir kvalificētu, izglītotu speciālistu un pieredzējušas komandas plānots, veidots, pārskatīts. Tiek ir droša vieta, kur saņemt psiholoģisko atbalstu un pierādījumos balstītu informāciju kritiski domājošiem cilvēkiem

Konflikta de-eskalācijas paņēmieni

Konflikta de-eskalācijas paņēmieni

Šis ir ieskats žurnāla “TIEK“ rakstā.

Ko darīt konflikta laikā, lai to mazinātu - praktiski rīki

Ko tieši darīt konflikta laikā, lai tas būtu pēc iespējas produktīvāks un ar mazāk kritušajiem? To, kas tālāk rakstīts, vari pārdomāt savu attiecību kontekstā un, iespējams, iekļaut savos labas strīdēšanās noteikumos.

Pirmkārt, drīkst ņemt pauzes un tad atgriezties. Mums mēdz būt tāda iekšēja pārliecība, ka strīdu nedrīkst pārtraukt, tas jāizrunā uzreiz, lai pēc iespējas ātrāk tiktu grūtībām cauri. Bet dažkārt šī taktika nestrādā un tas ir pilnīgi ok. Kādam no mums domstarpības liek justies paralizētam un mēs nemaz nevaram labi, veikli apdomāt savu nostāju. Kādam citam rodas dusmas, kuru menedžēšanai vajadzīgs mirklis atpūtas, svaiga gaisa. Lai mēs pēc iespējas veiksmīgāk varētu sarunāties, noder pauzes procesā. Ja jūtam, ka kļūst grūti sakopot domas, nevaram regulēt savas emocijas, tad varam teikt: paņemam, lūdzu 10minūšu pauzi un tad atgriežamies. Otrs nedrīkst iebilst, turpināt runāt, vai iet otram pakaļ, lai turpinātu sarunu. Šī nav izvairīšanās no konflikta. Šī ir izvairīšanās no atomsprādziena. Pauzes mērķis arī nav izdomāt desmit jaunus argumentus, kāpēc otrs ir idiots, bet gan dziļi elpot, nomazgāt seju, kopumā attapties, spēt vadīt savas emocijas. Ir svarīgi pēc pauzes patiešām pie sarunas atgriezties.

Pilno rakstu lasi abonējot šeit vai nopērkot žurnāla otro numuru.

Emocijas un reakcijas konflikta laikā

Emocijas un reakcijas konflikta laikā

Kas ir konflikti?

Kas ir konflikti?

0